Fashion Week 2019 to zdecydowanie najbardziej popularne modowe hasło minionych tygodni. Mimo że za oknem nasza polska, złota jesień, największe światowe marki zdążyły już przygotować i zaprezentować swoje modowe kolekcje na wiosnę i lato 2020. Pokazy odbyły się podczas wrześniowego miesiąca mody, a wydarzenia jakie miały w tym czasie miejsce, to:

  • New Your Fashion Week (5-13.09.2019)
  • London Fashion Week (13-17.09.2019)
  • Milan Fashion Week (17-23.09.2019)
  • Paris Fashion Week (23.09-1.10.2019)

„Wielka czwórka” przyciąga w tym terminie tłumy fashionistów, dziennikarzy i celebrytów z całego świata. My również prześledziliśmy propozycje i projekty od największych gigantów mody. Skupiliśmy się jednak na torebkach i kopertówkach zaprezentowanych podczas każdego z tych eventów.

Jakie marki pojawiły się podczas tegorocznego Fashion Week?

Na scenie tego wrześniowego wydarzenia nie mogło zabraknąć Chanel, Valentino, Christian Dior, Versace, Prada, Dolce & Gabbana czy Giorgio Armani. Na wybiegach pojawiły się również projekty od Miu Miu, Louis Vuitton, Altuzarra, Balmain, Givenchy, Hermes, Paco Rabanne oraz wielu innych cenionych marek. Czym charakteryzowały się ich najnowsze kolekcje i czy wyklarowały się jakieś wyraźne kierunki w modzie?

Nadchodzące trendy z Fashion Week – wiosna/lato 2020

W tym roku zaobserwowaliśmy kilka wyraźnych tendencji, które zdecydowanie dominowały podczas czterech tygodni mody. Projektanci nie zapomnieli o absolutnym hicie z ubiegłorocznego wydarzenia, a mianowicie mini torebeczkach. Wśród propozycji pojawiły się jednak również nieco większe gabarytowo modele, a pośród nich te z górnymi uchwytami. Duże zainteresowanie wzbudziły także projekty innowacyjne, które stanowiły hybrydę designu i technologii. Wyraźnym nurtem był również minimalizm, który od kilku sezonów napływa od mniejszych i niezależnych producentów. Z wybiegów powoli znikają z kolei mocno wyeksponowane logotypy, które grały pierwsze skrzypce podczas Paris Fashion Week 2018. Mimo wszystko to właśnie one aktualnie królują na ulicach europejskich miast.

Mini torebki

Podczas tegorocznych wydarzeń, najczęściej wymienianymi modelami była niewielka torebka od Bottega Veneta’s oraz Le Chiquito od Jacquemusa. Ich mikroskopijne rozmiary przywołują bardziej skojarzenia z etui, niż z pełnoprawną, funkcjonalną torbą. Jednak to właśnie te fasony miały ogromny wpływ na projekty innych domów mody. Zarówno torebki w wersji mini, jak i kopertówki promowane były na sezon wiosenno letni 2020. Miniatury zaproponowała m.in. marka Versace, Chanel, Longchamp, Fendi oraz Tods. Obojętnym na te trendy nie pozostał również dom mody Valentino, który podczas pokazu na Fashion Week zaprezentował mikroskopijne wersje znanych już modeli – VSling oraz Rockstud Chain. Podobnie do niego postąpiło także Dolce & Gabbana prezentując „nową” odsłonę torby Devotion.

A w jaki sposób noszone były owe modele? Na wybiegach z reguły przewieszone były przez ramię, a ich wykończenie stanowił delikatny łańcuszek. Wiele spośród prezentowanych propozycji umocowanych było również na wygodnym pasku zlokalizowanym w okolicach talii. Miniatury prezentowane były także w dłoni – modelki trzymały je za „drobne” uchwyty. Co ciekawe, wiele spośród tych niewielkich gabarytowo fasonów noszonych było nie tylko samodzielnie, ale również z innymi modelami torebek, np. aktówkami.

Kopertówki

Ogromnym hitem okazały się również kopertówki, i to w każdym możliwym kształcie. Na wybiegach królowały nie tylko te trójkątne, jajowate, w kształcie półkola czy „bagietki”, ale również wersje o mniej oczywistej formie. Interesujące modele na Fashion Week pojawiły się m.in. w ofercie Celine, Balenciaga, Givenchy oraz u Tory Burch. W tej kategorii swój udział miały także wcześniej wspomniane marki, a wśród nich Chanel, Valentino, Tods, Versace oraz Fendi. Na szczególną uwagę zasługuje jednak propozycja od Bottega Veneta, a to ze względu na swój oryginalny, pudrowo-niebieski projekt przypominający orgiami.

A jak wyglądała prezentacja tychże torebek? Po wybiegach modelki spacerowały z kopertówkami w klasyczny sposób – trzymając je w dłoni lub pod pachą. Wielu projektantów zdecydowało się jednak na nieco inne rozwiązanie. Dzięki połączeniu dwóch trendów – niewielkiego rozmiaru i wcześniej wspomnianego uchwytu, panie mogły zawiesić produkt na nadgarstku lub ulokować go na przedramieniu. Wygodna rączka pojawiła się między innymi w kolekcji kopertówek od Valentino oraz Tory’ego Burch’a. Z takiego rozwiązania zrezygnowała z kolei marka Givenchy – zdecydowana większość jej pomysłów pozbawiona była uchwytów.

Najciekawsze projekty torebek podczas wrześniowego tygodnia mody

Ciężko byłoby jednoznacznie wytypować jedynego zwycięzcę, który naszym zdaniem zasłużyłby na „torebkowe podium”. Mamy jednak kilka typów od Chloé oraz Valentino, które zdecydowanie przyciągnęły naszą uwagę.

Chloé

Wiosenne propozycje torebek od tego domu mody wyszły spod palców projektantki Natachy Ramsay-Levi. Wiele spośród jej ówczesnych propozycji było wariacją na temat dobrze przyjętych w przeszłości modeli. Nie tym razem. Designerka na Fashion Week zaproponowała dwa zupełnie nowe fasony, wśród których znalazła się „Daria” oraz „Daryl”. Pierwszy projekt charakteryzuje się pojedynczym, plecionym uchwytem, dwiema nieco grubszymi rączkami oraz długim paskiem, który przewiesić można przez ramię. Druga, równie świeża propozycja od Natachy łączy cechy modelu Marcie i koszykowego Roy’a. Gładkie, zaokrąglone krawędzie obszyte kolistymi, skórzanymi detalami, to charakterystyczne cechy tej torebki. Czym jeszcze wyróżniła się marka? Nieoczywistym elementem podczas pokazu były rozpięte zamki torebek. Dzięki temu zabiegowi zajrzeć można było do ich wnętrza i pozachwycać się ich perfekcyjnymi wykończeniami.

Chloe, to marka od której czerpiemy wiele inspiracji. To dlatego w naszej ofercie znajdziesz torebki a’la Chloe, a wśród nich modele inspirowane Faye czy Nile.

Valentino

Przez ostatnie lata projekty tego domu mody opierały się przede wszystkim na ćwiekach. W tym roku torba Rockstud wciąż święci triumfy, ale skupiono się również na mniej tradycyjnych kierunkach. Wśród nich wymienić należy model VRing, na którym wyeksponowane zostało nowe, odważne logo marki. Ten wyrazisty i zarazem świeży akcent pojawił się nie tylko w złocie, ale i bieli. Z kolei klasyczny model Rockstud Spike zaprezentowany został w nowej odsłonie – fluorescencyjnej wersji mini. Jeżeli w marce najbardziej cenisz charakterystyczne dla niej ćwieki, łańcuszki i odważne akcenty, koniecznie sprawdź ofertę naszych torebek inspirowanych Valentino