Trendy kreowane są przez największe domy mody na wiele miesięcy przed ich pojawieniem się na ulicach miast. Ponad półroczne „wyprzedzenie” daje rozmaitym markom czas na przygotowanie oferty nawiązującej do projektów wprost z wybiegów. Przykładowo podczas tegorocznego miesiąca mody odbywającego się we wrześniu, promowane były ubrania i dodatki na sezon wiosna-lato 2020. Z kolei aktualne nurty wykreowane zostały w trakcie wydarzeń odbywających się na początku 2019. Mowa o 4 tygodniach mody, które rozpoczęły się 4 lutego New York Fashion Week’iem. Kolejne rewie miały miejsce w trakcie London Fashion Week i Milan Fashion Week, a zakończyły się znanym wszystkim Paris Fashion Week.

Jakie kierunki w modzie nadane zostały podczas tych wydarzeń?

Pokazy w Nowym Jorku, Londynie, Mediolanie oraz Paryżu, które miały miejsce w lutym tego roku, uchwycone oraz zinterpretowane są w jesienno-zimowych propozycjach i kolekcjach wielu marek modowych. W związku z nimi wyłoniły się charakterystyczne tendencje i trendy na ten sezon, a wśród nich wymienić należy:

Krzykliwie zaakcentowane logotypy

To dominujący kierunek, który pojawił się w wielu jesiennych kolekcjach gigantów mody. Tym razem nie tylko torebki od Louis Vuitton posiadały wyraźnie wyeksponowany symbol marki (LV). Powtarzalny motyw logotypu wystąpił również na tkaninach od Celine oraz Stelli McCartney. Dom mody Chloé także zmultiplikował na swoich projektach literę C, która wytłoczona została między innymi na skórzanych aplikacjach. Swoje logo w nieco inny sposób zaakcentował brand Chanel. W odróżnieniu do wcześniej wspomnianych tytanów, ten francuski dom mody postawił na jeden, ale duży i trójwymiarowy znak na klapie swoich wiklinowych modeli.

Mini rozmiary

blank

Prócz standardowych wymiarów torebek, tej jesieni modne są również egzemplarze w wersji mini. Paradoksalnie im mniejsza torebka tym lepiej. Ten trend był wyraźny nie tylko podczas pokazów odbywających się w lutym, ale również w trakcie wrześniowych wydarzeń. Zakupując taki niewielki okaz, możemy być więc spokojne o to, że z pewnością posłuży nam jeszcze w kolejnym sezonie.

Mała torebka sprawdzi się na wiele okazji. Wielu kobietom może kojarzyć się z wyjściem na specjalną okazję, do teatru, na randkę czy imprezę. Może nie pomieszczą zbyt wielu rzeczy, jednak ich wyjątkowy design potrafi przykuć uwagę.

Dziś kobiety wybierają torebki w mini rozmiarach również na co dzień. Często decydują się na te bardziej casualowe oraz klasyczne.

 

Dwie torebki zamiast jednej

Jednym z pierwszych promotorów tego nurtu była marka Chanel, która z „podwójną” propozycją wyszła już podczas zeszłorocznego, paryskiego tygodnia mody. Ten kierunek został podchwycony także przez innych gigantów, a następnie połączony z wcześniej wspomnianym trendem – niewielkimi gabarytowo torebkami. Podczas fashion week 2019 wiele modelek spacerowało z dwoma egzemplarzami – jednym w małym lub mikroskopijnym rozmiarze, drugim w większym i bardziej pojemnym formacie. Podwójną grę zaproponowała między innymi firma Mansur Gavriel prezentując na wybiegu jednocześnie dwie torby Protea – we wcześniej wspomnianych dwóch rozmiarach.

Duża, znaczy wygodna

To zupełna odwrotność trendu związanego z mini torebkami. W tym sezonie modne są zarówno niewielkie gabarytowo fasony, jak i te w naprawdę pojemnych formatach. Domy mody, które zaproponowały coś dla pań ceniących obszerne torebki, to m.in. Dries Van Noten czy Prada. Duże worki i „kosze” udostępnione zostały także w asortymencie marki Mansur Gavriel.

Uchwyty blank

Torebki z wygodnymi, krótkimi uchwytami pojawiły się w propozycjach wielu marek. Zaprezentowane zostały zarówno w wersjiskórzanej, tkaninowej, jak i łańcuszkowej. Praktyczna rączka wyłoniła się między innymi na pokazie Fendi, Louis Vuitton oraz Gucci. Zarówno ze względów funkcjonalnych, jak i wizualnych do wielu modeli dodano także długie paski, umożliwiające noszenie toreb na kilka sposobów. Egzemplarze z krótką rączką i paskiem znalazły się między innymi w kolekcji Alexandra McQueen, Fendi czy Loewe.

W naszym sklepie także odnajdziesz propozycje z wygodnymi uchwytami, które inspirowane były produktami z wybiegów mody. Zaprezentowaliśmy je między innymi w kategorii: torebki a’la Hermes czy Torebki a’la Gucci.

Z kolei konkretne fasony z krótką rączką, to np. czarna torebka inspirowaną Hermes Birkin czy szara pikowana listonoszka a’la Gucci.

Zwierzęce tekstury i wzory

Wśród prezentowanych torebek pojawiło się sporo modeli wykończonych zwierzęcymi fakturami lub wzorami je imitującymi. Przykładem takiej realizacji jest klasyczna „bagietka” od marki Fendi, która wykonana została z dwukolorowego futra norek. Prawdziwym hitem okazała się jednak łuska, która zaistniała między innymi w ofercie Gucci’ego. Torebka z motywem beżowo-brązowej skóry węża uzupełniona jest o eleganckie, złote akcenty. Gadzich łusek nie zabrakło także wśród propozycji od Jimmy’ego Choo. One również zestawione zostały ze złotymi detalami. Podobną taktykę zastosowała firma Gelareh Mizrahi prezentując swój model „Python Clutch”. Tutaj również pojawia się wężowa skóra, a dokładniej odwzorowanie powłoki pytona.

Wśród propozycji naszych inspirowanych torebek także znajdziesz te z motywem gadziej łuski. Czarna torebka listonoszka z imitacją krokodylej skóry wykończona została złotymi akcentami, które również wiodą prym tej jesieni.

blankŁańcuchy

Podczas tegorocznych pokazów mody, na wybiegach pojawiło się wiele torebek z łańcuszkami – zarówno tymi w krótkiej, jak i długiej wersji. Przeplatane skórą złote ogniwa wyłoniły się np. w kolekcji Chanel. Łańcuszki dominowały także podczas występów Fendi, Louis Vuitton czy Gucci.

My również zainspirowani tym trendem zaproponowaliśmy modele torebek a’la Chloe z takim detalem. Uchwyty w postaci eleganckiego łańcuszka pojawiły się z kolei w torebkach a’la Furla.

Złote wykończenia, ćwieki i biżuteryjne detale

Logotypy, zamki, klamry, łańcuszki, uchwyty, trójwymiarowe aplikacje czy połyskujące zapięcia magnetyczne – wśród propozycji wielu domów mody te biżuteryjne akcenty jawiły się w odcieniu żółtego złota. Dekoracyjne elementy w tym kolorze zaprezentowane zostały między innymi przez Chanel, Hermès, Loewe, Fendi czy Alexander McQueen. Wyraźnych złotych detali nie mogło zabraknąć także w kolekcji Jimmy’ego Choo, m.in. w modelu Varenne.

Jeżeli jesteś fanką złotych aplikacji, wykończeń i łańcuszków, koniecznie sprawdź torebki inspirowane Pinko. Wśród nich znalazły się listonoszki ze złotym motywem jaskółki oraz delikatnymi, połączonymi ze sobą ogniwami. Z kolei egzemplarze zdobione złotymi łańcuszkami znajdziesz w naszej kolekcji torebek a’la Valentino.

Pluszowe wykończenia

Naszą listę zamykamy mięciutkimi, pluszowymi obszyciami, które pojawiły się między innymi w propozycjach marki Chanel. Czarna skóra zestawiona z konturem wykonanym z tej tkaniny, to kolejny trend sezonu jesień-zima 2019/2020. Dom mody Chanel zaoferował także egzemplarze łączące kilka tendencji – zarówno pluszowe wykończenia, jak i złote łańcuszki. Takie zestawienie znajdziemy m.in. w modelu „Shearling Flap”.